Sunday, November 25, 2012

Kattjouren

http://kattjouren.nu/

A topic very close to my heart are homeless cats.
Kattjouren is a non-profit organisation here in Skåne, which helps homeless cats to find a forever home.
The stories on their homepage are heartbreaking and wanna make me adopt every single one of them.
 Living with two cats already I had to realize that it´s not possible right now to adopt another one - or so I try to convince myself every day anyway.
I still have the urge to do something to help them, besides donating money or catfood you also can sign up to be a driver and helping Kattjouren to drive cats to the vet or their new home. That´s what I did so let´s see when they contact me for the first time.
Actions speak louder than words people!

6 comments:

  1. Håller med att man ska ställa upp för alla katter som inte har det lika bra som våra egna.

    Katter är så underbara att de förtjänar det bästa.

    ReplyDelete
  2. Våran Gustaf kommer från Linus Katteria, som är en del av Kattjouren eller om det är Katt Kommando Syd. Han är infångad i Bromölla, som vildkatt och domesticerad av Marita på Linus KAtteria. Hon kan katt!

    ReplyDelete
  3. Vårs Molly är en hittekatt och Charly är ett önskebarn. Vi fodrade ju en vildkatt på jobbet över sommaren, en kollega och mig och sedan var det en annan kollega som vill ha henne så vi fångade in missen. tre veckor efter hade den dumma idioten släpt ut missen som försvann för gott. dahlia och jag var ute flera gånger för att leta efter henne men vi hittade henne aldrig. jag tror det är därför jag känner jag måste hjälpa någon annan katt nu.

    ReplyDelete
  4. Min mormor tog till sig två katter från nån av organisationerna i skåne. Ella-Gunilla och Sally hette de. Ella-Gunilla finns inte mer men Sally går omkring på demensboendet där mormor numera bor och är social med de gamla och personalen.

    Min minsta katt, Isis är en omplacering/räddningskatt då familjen som hade henne skulle avlivat henne om vi inte tog henne. Så illa kvickt blev jag med en grå liten prinsessa som gör skäl åt sitt gudinnenamn. :)

    Sen har jag även hjälpt till att omplacera en katt som blev lämnad här på området när husse/matte flyttade och inte tog med sig katten. Nästan en hel vinter satt han härute och ropade, han fick mat av folk runtomkring men det var inget liv. Efter en hel del forskande kom det ju fram att familjen flyttat utan katten. Så jag fick nog och gjorde en skallgång bland kompisarna och två dar senare så flyttade han till en väninna på landet.

    ReplyDelete
  5. oh vad glad man blir när man läsa sånt Caija!

    ReplyDelete