Wednesday, June 23, 2010

Back To Work

After having 9 days off I started to work again today, therefor just a short playsession with Milva. We worked mostly on the spanish walk and kneeling down. I can see some progress coming :).
Malin offered me a lovely mare for trial. I have to think about it some more though. I´m not sure if I really have the time for a second horse right now.
It´s kind of tempting though cause the mare competed in high classes in dressage but after a while the owner couldn´t handle her anymore because of her bucking - especially in the canter. She is checked from several veterinarians, x-rayed and nothing is physically wrong with her. My guess is that she is just another missunderstood horse with a strong character - typical mare I guess.
Well, we will see...

12 comments:

  1. Hi Marion, I read you want to become a Parelli Professional! How cool. Whatever we dream, we can achieve it if we are willing to put in the the effort. Like Pat says: Luck is spelled W-O-R-K and is defined when "preparation meets opportunity". I became a Parelli Instructor last year and love every minute of it!!!

    Good L U C K!

    Petra Christensen
    Parelli 1Star Junior Instructor

    ReplyDelete
  2. How cool is that Petra! I love to get comments from Parelli Central, I mean who wouldn´t...;)
    I´m planning to do the Fast Track Course next year. I just want to get my level 3 before coming over and be better prepared. But there is no doubt that I will come...
    So maybe see you there :)

    ReplyDelete
  3. Coolt med kommentarerna!
    Spännande med den andra hästen, Kul att den gått höga klasser, det finns väl oftast kvar om det varit under schysta former och då kan det ju bli riktigt kul sedan när problemen löser sig! Men det är klart att det är ett beslut som ska kännas rätt för dig!

    ReplyDelete
  4. ju det ær lite spænnande att dem læsa min blog men jag vet inte riktigt om jag tycker om det...hm...då måste man ju børja tænka efter vad man skriva...hm....
    jag kan inte bestæmma mig om stoet. så vet jag heller inte vilken horsenaltiy hon ær, jag misstænker hon ær rbe och då ær det ju definitivt ingen hæst før mig. eller så ær hon kanske lbe, men jag tycker nog bæst om introverts. ah vi får se. hinner jag så tar jag henne in i ridhuset i någon av dem næsta dagarna och leka igenom 7 games och så tar jag från dær.
    xox

    ReplyDelete
  5. Testa henne och se om ni trivs ihop. Milva kommer att bli svartsjuk men kanske tycka det är kul ändå att dela mamma mrd någon. Idag hade jag två hästar som inte lämnade mig många meter. Det kan bero på godiset i fickan som de gillar. Haha de är så söta.
    På din fråga om att släppa sin häst ute så är du ensam i vårt stall i alla fall.

    ReplyDelete
  6. ja i vilket fall sa kommer jag ju alltid ta milva först och är hon nöjd kan man ta den annan. men jag maste tänka lite mer först.
    sedan tror jag nog att du kan släppa ut orkan utan bekymmer. han är ju som en skugga när du är där och lämnar dig aldrig ;). sa jag skulle nog tippa pa milva och orkan som man kan släppa fri ute. ses i stallet imorgon - kanske, om du är ledigt?

    ReplyDelete
  7. Marion, the first Fast Track in Colorado just ended and it is a fabulous course! I'm sure you'll love it!!!!!

    Petra Christensen
    Parelli 1Star Junior Instructor

    ReplyDelete
  8. so I´ve heard Petra. 2 swedish friends were there for the last fast track course and they just loved it. can´t wait for next year!! now i just have to get my level 3 before that :)
    hopefully we meet in person next year!

    ReplyDelete
  9. Jag kan förstå att du funderar lite erxtra innan du skriver när det verkar som de läser din blogg. Men jag tycker att du har inget att skämmas för!
    Ska du på infoafton hos Karin på torsdag? Jag ska dit, vore kul att träffas in person! :)

    ReplyDelete
  10. Frida - jag ville verkligen komma pa torsdag men jag jobbar varje onsdag, torsdag och fredag. hade först tänkt att be om en fo dag men tror inte jag fa den pa sa kort varsel. pröva iaf att ringa in till jobbet imorgon bitti och kolla om det finns möjlighet till det. det skulle verkligen har varit jätte kul att träffas pa riktigt!

    ReplyDelete
  11. Yes, Marion, look me up when you are at the Fast Track course. I live in Pagosa Springs! Would love to meet you...

    Petra Christensen
    Parelli 1Star Junior Instructor

    ReplyDelete
  12. thank you Petra :), I would love to meet you too irl and will definitely look you up when I come. Just not sure yet if it´s going to be Florida or Colorado.
    xox

    ReplyDelete