Monday, September 29, 2014

Sea Band mot graviditets illa mående

Jag lider av emetofobi sedan jag var liten. Att kräkas är nog det värsta jag vet. Jag kan verkligen få för mig att jag komma dö när jag måste kräka - nej, inte alls hysteriskt. Direkt efter första besöket hos barnmorska köpte jag sea bands. Eftersom jag var så fruktansvärd trött redan ville jag inte ta piller mot illamående som man skulle nog bli ännu tröttare av. Banden utöver tryck på Nei-Kuanpunkten och det tar bara några minuter och så verkar de. Jag var lite misstänksam i början men de få gångerna jag inte hade de på mig så spydde jag. Utom igår då hjälpte de inte.... Peter berättade en äckligt historia - som jag fortfarande inte vill tänka på, om vad han hade drömd om och tydligen triggade det mig jätte mycket. Jag kom inte ens från frukostbordet och spydde ner bordet och hela vägen in till toaletten - men ingenting på toan för då var jag redan klart. Sedan fick jag gå och lägger mig igen för jag var helt slut. Peter städade upp allting och tvättade alla mattor. När jag frågade honom imorse vad han hade drömt om inatt fick jag bara en misstänksam blick och kommentaren - det vågar jag inte berätta. Jag måste till jobbet snart och har inte tid att städa igen..... Hahaha, älskar min man!

No comments:

Post a Comment